TNT
Brand book
Everyday heroes
TNT heeft Mattmo gevraagd mee te werken aan de totstandkoming van een uniek en monumentaal boek: Orange on the Inside. Het boek markeert de wereldwijde naamwijziging van TPG naar TNT. In het boek worden cultuur, identiteit, missie en focus van TNT belicht door de spotlights te zetten op haar "everyday heroes": de medewerkers. Mattmo verzorgde het concept en design en coördineerde de productie van het boek. De meeste foto's in dit boek zijn gemaakt door Anton Corbijn.
Interactief visueel design
De persoonlijke verhalen, gecombineerd met een thema van TNT, vormen samen de 12 hoofdstukken van het boek. Om de toegankelijkheid zo groot mogelijk te maken, is gekozen voor 3 leesniveaus. Deze zijn doorgevoerd in tekst, beeld en typografie. Het boek is niet-lineair: waar je het boek ook openslaat, je kunt overal beginnen met lezen. Veelvuldig gebruik van uitvouwpagina's en inzetvellen van afwijkend formaat versterken de interactiviteit. Met de persoonlijke verhalen, inspirerende informatie en de grote hoeveelheid prachtig fotomateriaal is "Orange on the Inside" een verrassend, toegankelijk en aantrekkelijk boek geworden