Introductie

    TNT

    Brand book

    Het DNA van TNT

    Everyday heroes

    TNT heeft Mattmo gevraagd mee te werken aan de totstandkoming van een uniek en monumentaal boek: Orange on the Inside. Het boek markeert de wereldwijde naamwijziging van TPG naar TNT. In het boek worden cultuur, identiteit, missie en focus van TNT belicht door de spotlights te zetten op haar "everyday heroes": de medewerkers. Mattmo verzorgde het concept en design en coördineerde de productie van het boek. De meeste foto's in dit boek zijn gemaakt door Anton Corbijn. 

    Trip naar de Kilimanjaro

    12 medewerkers tonen aan de hand van hun dagelijkse werk wat het betekent om "orange on the inside" te zijn. TNT nam de 12 mee naar de Kilimanjaro in Tanzania, Afrika. De Kilimanjaro symboliseert zoveel aspecten van TNT en vormt de inspirerende achtergrond waarbij de medewerkers hun verhaal vertellen. Anton Corbijn verzorgde de fotografie.

  • Het boek is niet-lineair

    Interactief visueel design

    De persoonlijke verhalen, gecombineerd met een thema van TNT, vormen samen de 12 hoofdstukken van het boek. Om de toegankelijkheid zo groot mogelijk te maken, is gekozen voor 3 leesniveaus. Deze zijn doorgevoerd in tekst, beeld en typografie. Het boek is niet-lineair: waar je het boek ook openslaat, je kunt overal beginnen met lezen. Veelvuldig gebruik van uitvouwpagina's en inzetvellen van afwijkend formaat versterken de interactiviteit. Met de persoonlijke verhalen, inspirerende informatie en de grote hoeveelheid prachtig fotomateriaal is "Orange on the Inside" een verrassend, toegankelijk en aantrekkelijk boek geworden

  • Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2025
    free counter