Introductie

    Jaarverslag PostNL

    Rich media en storytelling

    Sterk visuele story’s belichten de resultaten en strategie van PostNL vanuit een nieuwe invalshoek.

    Vraag

    In Mattmo vond PostNL een sterke partner voor zowel strategisch advies, concept, design, publicatietool, als realisatie. Mattmo produceerde 5 jaar op rij het verslag voor PostNL.

    De samenwerking omvat strategisch advies, concept, design, een technisch platform en realisatie. De online verslagen over 2014 en 2015 bieden optimale beleving op smartphone, tablet en desktop en zijn verrijkt met multimedia: speciaal geschoten fotografie, films, animaties, heldere infographics, interactieve grafieken en pakkende short copy. De verslagen zitten vol met speciaal geschoten fotografie, films, mooie animaties, heldere infographics en interactieve grafieken. Sterk visuele story’s belichten de resultaten en strategie van PostNL vanuit een nieuwe invalshoek: PostNL maakt je leven gemakkelijker. Het GRI4-verslagen van het beursgenoteerde PostNL zijn gemaakt met ART, de Advanced Reporting Tool, door Mattmo in eigen beheer ontwikkeld. Voor het jaarverslag 2016 koos PostNL voor een mooi vormgegeven PDF, rijk aan infographics en fotografie, gecombineerd met storytelling op hun website. Bekijk het jaarverslag 2016.

    Oplossing

    Een set met interactieve grafieken maakt vergelijken van alle resultaten over meerdere jaren mogelijk.

    Storytelling
    Sterk visuele story’s geven zetten de strategie en resultaten van PostNL in context: ze tonen de rol en impact van het bedrijf op ons dagelijkse leven. De story’s worden verteld met prachtige fotografie, mooie animaties, heldere infographs en pakkende short copy. Links nodigen uit om meer te lezen over de belichte onderwerpen dieper in het verslag. En vanuit het verslag navigeer je eenvoudig terug naar de story.

    Rijke media-inhoud

    Een veelheid aan media en online functionaliteiten is gebruikt om het verslag functioneel, aantrekkelijk en toegankelijk te maken.

    Een veelheid aan media en online functionaliteiten is gebruikt om het verslag functioneel, aantrekkelijk en toegankelijk te maken. Zo is het Bericht van CEO Herna Verhagen vervat in 3 inspirerende korte films over de strategie, de cultuur en de mensen van het bedrijf. CFO Jan Bos verwoordt in een korte, aantrekkelijke video de kernresultaten van het bedrijf. De video’s kunnen meteen gedeeld worden via social media: Facebook, Twitter en LinkedIn. Een interactieve glossary biedt direct toelichting op begrippen die worden gehanteerd. Heldere, mooi vormgegeven infographics maken de inhoud van het verslag overzichtelijk en aantrekkelijk leesbaar.

  • PostNL annual report film

    Personalisatie. Rekening is gehouden met alle stakeholders.

    Het online verslag is volledig responsive en kan dus bekeken worden op desktop computer, tablet of smartphone. Via heldere navigatie kan iedereen snel de weg vinden in de informatie. De lezer kan een selectie van mooi vormgegeven interactieve PDF’s downloaden, om te printen en/of op scherm te bekijken. Alle (financiële) tabellen zijn als Excel bestand te downloaden. Een set met interactieve grafieken maakt vergelijken van alle resultaten over meerdere jaren mogelijk.

    Story's tonen de rol en impact van het bedrijf op ons dagelijkse leven.

    ART – Advanced Reporting Tool?

    PostNL koos het verslag te maken met ART.

    PostNL koos ART voor de multimediale productie van hun financiële verslagen en jaarverslagen. ART is door Mattmo ontwikkeld om uw complete verslag simultaan naar web, print en mobiele apparaten te kunnen publiceren. Volledig veilig en met een druk op de knop een preview van (delen van) uw verslag, opgemaakt in het gewenste design. Met een statusoverzicht op elk gewenst moment. De workflow kan geheel aangepast worden op uw interne proces. Hoe u ook besluit ART te implementeren, u introduceert meer efficiëntie in uw organisatie, met kostenreductie tot gevolg. U bent volledig in controle. Meer weten? Bel ons voor een vrijblijvende demo: 020-420 6773. 

    Het resultaat

    PostNL richt zich op alle stakeholders, waaruit blijkt dat ze toekomstvast zijn, een solide partner, en bijdragen aan ons dagelijks leven.

    Ons jaarverslagconcept voor PostNL wordt over drie jaren opgebouwd. Het biedt PostNL de mogelijkheid om te laten zien dat ze hier te blijven en een partij zijn om rekening mee te houden. De rijke media-inhoud zet hun strategie en de resultaten in de juiste context voor alle belanghebbenden. Werken met ART heef het bedrijf in staat om de productie van en financiele content te combineren met aantrekkelijk en aansprekend design.

    Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2024
    free counter