Introduction

    Nieuws

    Read More

    CSRD: HOE HEBBEN WE SAMEN IMPACT?

    Longread Visma & Mattmo Creative

    De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is een richtlijn die door de Europese Commissie is aangenomen in april 2021. Deze richtlijn verplicht organisaties te rapporteren over de milieu impact en de sociale impact van hun bedrijfsactiviteiten. Er wordt ook verplicht om deze informatie te laten toetsen door accountants (Wolters Kluwer, 2022). De CSRD gaat vrijwel alle bedrijven in Nederland met meer dan 250 werknemers raken. Erik Breen, duurzaamheidsexpert bij bedrijfssoftwareleverancier Visma Connect, en Monique Mulder, directeur van strategisch communicatie- en designbureau Mattmo Creative, gaan met elkaar in gesprek over de gevolgen die de nieuwe Europese wetgeving zal hebben op bedrijven.

    Ons boek "De Zure Stad" over de geschiedenis van tafelzuur

    Ratelende wielen van karren op de kasseien, vletten vol zuurkoopwaar in de grachten: Amsterdam rond 1900, een levendige smeltkroes van geuren en culturen, van alle klassen en standen, rijk en arm, emigranten en immigranten. Zuur is wat de venters uit de Amsterdamse Jodenhoek met elkaar verbindt, dat culinaire mengsel van zout en/of azijn en kruiden waarin groenten worden ingelegd. Laag voor laag brengen Paul van Ravestein en Monique Mulder in De zure stad het verhaal van het Amsterdamse zuur in kaart; van inleggerijen, conservenfabrieken en -veilingen tot de venters. De zure stad laat met ruim vierhonderd sprekende beelden zien hoe het zuur bepalend is geweest voor de culturele identiteit van Amsterdam. De augurken, uitjes en haringen schilderen de geschiedenis en de ontwikkeling van de stad. Voor De zure stad hebben ze ruim drie jaar lang in archieven talloze documenten, interviews en foto’s doorgespit.

    Koop het boek hier

    Read More

    ‘In een sterke samenleving staan gezondheid en geluk voorop’

    Als ESG-criteria heeft gebiedsontwikkelaar SYNCHROON uit Utrecht, dochteronderneming van TBI Holdings, zeven sociale en klimaatopgaven benoemd waarop zij impact gaat maken. Vooropstaan onder meer een sterke samenleving, gezondheid en geluk. Kortom, de mens en zijn sociale omgeving. Maar hoe help, beheers en meet je de positieve impact op mensen? We vroegen het Rosalie de Boer, ontwikkelingsmanager sociaal-fysieke aanpak bij SYNCHROON.

    Read More

    ‘De hoofdletter van Duurzaam staat voor Doen, niet voor geouwehoer’

    Wie met Rob Baan spreekt, weet zich verzekerd van een paar ferme uitspraken die regelmatig tegen de haren van overheden en andere gezaghebbende instanties en lieden instrijken. Maar de eigenaar van het in microplanten gespecialiseerde Koppert Cress weet waarover hij het heeft. Gezond eten impliceert gezond nadenken. Dus op het gebied van duurzaamheid en welzijn heeft hij nog wel een paar plannen die hij met ons wil delen.

    Read More

    ‘De duurzame transitie kun je niet in een dag uitvoeren’

    ‘Michiel Muller: Ervaringen van een serial entrepeneur’ luidt de titel van het eerste boek van deze bedrijfspionier. Het wordt zo zoetjesaan tijd voor een publicatie waarin hij zichzelf environmental, social & governance-entrepeneur mag noemen. De mede–oprichter van online supermarkt Picnic heeft zijn start-up in enkele jaren groot gemaakt met duurzaamheid als een van de speerpunten. Een gesprek met een bevlogen man.

    Read More

    Beter onderwijs en betere zorg: een tastbare vorm van waardecreatie

    Kwaliteit van koffie en kwaliteit van leven. Specialiteitskoffiebrander en -importeur Menno Simons is een ondernemer pur sang vol vernieuwende plannen en smakelijke verhalen. Met zijn branderij Bocca en handelshuis Trabocca zorgt deze pionier niet alleen voor koffie van topkwaliteit, maar ook voor waardecreatie in bredere zin. Zo heeft hij hart voor ecologie en maakt zich sterk voor een beter leven van onder andere de Afrikaanse koffieboeren met wie hij werkt.

    Read More

    Het doel van de taxonomie is het voorkomen van greenwashing

    ‘For the Future of Farming’ is het motto van ForFarmers. Caroline Vogelzang, Director Investor Relations & Communications, zet zich voor de volle honderd procent in voor haar bedrijf en de veevoederindustrie. Speerpunten: een beter rendement, een hogere efficiëntie en een gezondere veestapel. Hoe heeft ForFarmers het ESG-beleid geregeld in een land waar het boerenbedrijf het steeds moeilijker krijgt?

    Read More

    Een CFO zou over waardecreatie moeten denken als een Chief Value Officer.

    In het bedrijfsleven sijpelen de concepten integraal denken en duurzaamheidsverslaglegging langzaam maar zeker door. Zoiets klinkt prachtig en nobel, maar wordt niet altijd klakkeloos omarmd, laat staan direct geïmplementeerd. Toch is Tjeerd Krumpelman, een van de knappe koppen achter de zogeheten ‘integrated thinking principles’, overtuigd van de waarde ervan op lange termijn.

    Read More

    SAVE THE DATE - De Nieuwe Winnaars

    Purpose Accounting Collective event

    Op 13 september organiseert het Purpose Accounting Collective het event “De Nieuwe Winnaars” voor het Nederlands midden, en grootbedrijf waarin o.a. de volgende vragen centraal staan:

    Read More

    Vezet brand experience

    gezond eten, smakelijk & gemakkelijk voor iedereen

    Gezond eten: tegenwoordig willen we dat allemaal. Onze klant Koninklijke Vezet B.V. biedt ons daarbij de helpende hand. Zo maken zij gezond eten smakelijk en gemakkelijk voor iedereen middels hun voorgesneden groenten en fruit en gevarieerde aanbod in verspaketten en maaltijdsalades.

    Read More

    GRUTTO

    Grutto biedt online het lekkerste en mooiste vlees, met respect voor dierenwelzijn en de natuur, zonder verspilling, voor een eerlijke prijs en volledig traceerbaar.

    Read More

    JURIDISCHE ZAKEN

    Een belangrijk deel van onze activiteiten voeren wij uit voor zakelijke dienstverleners, waaronder advocaten en notarissen.

    Read More

    GEBIEDSBRANDING: DE WAARDEN LIGGEN BESLOTEN IN HET LANDSCHAP

    ​De gemeente De Ronde Venen in de provincie Utrecht schreef vorig jaar samen met een aantal ondernemers een uitvraag uit voor een ontwikkelingsvisie.

    Read More

    SRO ZET MENSEN IN BEWEGING

    SRO biedt de totaaloplossing voor gemeentelijk vastgoed. Zo bieden zij duurzaam beheer en onderhoud, exploitatie en sport-services voor optimaal maatschappelijk rendement.

    Read More

    GEÏNTEGREERD RAPPORTEREN MET IMPACT

    Al jaren werken wij met organisaties samen in het vertellen van hun verhaal achter de cijfers.

    Read More

    "WATER. SAMEN HALEN WE ER MEER UIT"

    Water raakt onze hele samenleving: mens, natuur, bedrijven, het land... Schoon water is essentieel voor ons bestaan en cruciaal met de grote transities voor ons.

    Read More

    REBRANDING EN CAMPAGNES JEUGDTANDZORG UTRECHT

    Het lijkt vanzelfsprekend: je gaat zolang je kan herinneren tweemaal per jaar naar de tandarts. Toch blijkt dat het merendeel van de kinderen in achterstandswijken in Utrecht geen adequate mondzorg krijgt. Met de gezondheidsrisico’s van dien.

    Read More

    WAT WEET U VAN DE ECOLOGISCHE IMPACT VAN KOFFIE?

    NORTHERN WONDER: COFFEE FREE COFFEE

    Waarschijnlijk heb je er vandaag al één kop van op: koffie. Maar wist je dat koffie een enorme ecologische belasting van de aarde vergt?

    Read More

    MAAK UW WAARDECREATIE ZICHTBAAR

    PURPOSE ACCOUNTING COLLECTIVE (PACC)

    Samen met vijf andere zakelijke dienstverleners heeft Mattmo het ‘Purpose Accounting Collective’ (PACC) opgericht.

    Northern Wonder in het FD!

    'Zuivere koffie krijgt concurrentie'

    Sergio Herman / New Italian

    Het boek is gelanceerd!

    Klaar voor een duurzame herstart?

    Één loket geeft u direct toegang tot specialisten in branding en reporting, (sustainability) accounting, certificering, legal en verandermanagement.

    Met deze vooruitstrevende dienstverleners – het purpose accounting collectief (PACC) – kan u de transitie naar duurzame bedrijfsvoering en lange termijn waardecreatie versnellen. Mattmo sluit in volle overtuiging aan bij PACC waarmee zij haar creatieve diensten complementeert en verbetert. Meer informatie over het PACC vindt u op de website. Wilt weten hoe u kunt profiteren van deze krachtenbundeling? Neem contact met ons op voor een oriënterend gesprek. mattmo.nl/contact
    purposeaccounting.nl

    Duurzaam-ondernemen.nl: "Nederlandse ondernemers laten miljarden aan waardecreatie onbenut.
    ‘Purpose Accounting Collective’ (PACC) zet in op geïntegreerd bedrijfsadvies"


    Accountancy van morgen: "Grant Thornton start initiatief voor ‘purpose accounting’"

    De Telegraaf: "’Ondernemers laten miljarden op de plank liggen’"

    Read More

    Mattmo Creative actief partner in het business network van de international integrated reporting council (IIRC)

    Waarom is het IIRC Framework zo aantrekkelijk en inspirerend voor ons? Wij ondersteunen de doelstellingen en de belofte van integrated reporting voor organisaties en onze mondiale samenleving op de lange termijn. Een bedrijfsleven dat haar activiteiten baseert op een balans tussen financiële en maatschappelijke doelstellingen en hun impact op de maatschappij via hun waardecreatiemodel zichtbaar en meetbaar maakt.

    Read More

    Advanced Reporting Tool (ART)

    Mattmo startte zo’n 15 jaar terug met de ontwikkeling van ART in eigen beheer. Met ART kunnen redactieteams zelfstandig, vanuit een beveiligde cloudomgeving complexe, samengestelde publicaties zoals jaarverslagen, kwartaal- en halfjaarberichten en magazines produceren als PDF of als volledig responsive website. Met op maat gemaakte templates wordt geborgd dat tekst, tabellen en grafieken overeenkomen met uw huisstijl en gekozen vormgeving.

    BNA award design

    Gebouw van het jaar 2019

    Voor de Branchevereniging Nederlandse Architecten (BNA) ontwierpen we de nieuwe serie award logo's en "baksteen" award gemaakt van Nederlandse klei.

    Artis

    Toekomstplan / Bidbook

    Met trots mogen we Artis aan onze klantenkring toevoegen. Het gaat hier over onze kennis over gebiedsontwikkeling, integrale aanpak en placemaking.

    Paleis Soestdijk

    Herontwikkeling cultureel erfgoed

    Mattmo is gevraagd door MeyerBergman, de nieuwe eigenaar van Paleis Soestdijk, om te ondersteunen in de strategische aanscherping binnen de concept fase van deze ambitieuze herontwikkeling.

    Iedereen zoekt de nieuwe Ben & Jerry's of Tony's Chocolonely

    Pastechi merk Jolly gelanceerd op food market van Kitchen Republic

    https://www.parool.nl/stadsgids/feestje-van-de-dag-op-zoek-naar-de-nieuwe-tony-s-chocolonely~a4622503/

    World Food Center

    Dé food-ontmoetingsplek voor consumenten, bedrijven, kennisinstellingen en overheden voor inspiratie, kennisdeling en bewustwording.

    Mattmo is gevraagd te ondersteunen in het placemaking concept van de te voeren (her)ontwikkeling van dit gebied in Ede.

    Read More

    Tegenstelling in Noorwegen: aquafarming versus De New Nordic Cuisine

    Culture scan

    Onlangs gaven Monique Mulder en Paul van Ravestein als gastdocent een lezing en workshop aan designstudenten van de Universiteit van Bergen, Noorwegen. Thematiek: de inzet van creativiteit voor food. Ze grepen de kans om een rondje langs een aantal gerenommeerde chefs in de regio te maken.

    Butcha kombucha gelanceerd

    Gefermenteerde drank

    Siewerd Nicolai en Jiri Brandt zijn een samenwerking aangegaan om gefermeteerde drankjes op de markt te brengen, wordt vervolgt.

    Dutch Cuisine pop-up restaurant op Horecava

    Tijdens de Horecava lanceerde Dutch Cuisine een pop-up restaurant waarin Dutch Cuisine een impact menu aanbood. Dit menu zorgt voor een lage CO2 uitstoot en is daarmee beter voor het milieu. Mattmo is verantwoordelijk voor de vormgeving.

    Read More

    Sijthoff prijs 2018

    Twee klanten van Mattmo Creative, ForFarmers en PostNL, waren dit jaar genomineerd voor de Henri Sijthoff prijs. Wij mochten de feestelijke uitreiking op 30 oktober bijwonen.

    Read More

    Ontbijtsessie Food in the City

    26 september 2018, 8:00 – 9:30 uur

    Food speelt een prominente rol bij de totstandkoming van bloeiende, actieve en duurzame leefomgevingen. Maar hoe creëer je die omgeving in steden, welke trends zijn daar bij relevant?

    Tijdens ‘Food in the City’ delen verschillende experts en ondernemers hun kennis tijdens een ontbijtsessie. De bijeenkomst is gericht op professionals actief in de food, vastgoed- en gebiedsontwikkeling.

    Lees meer

    Monique Mulder opent Amsterdam Food Week

    Wat zijn de nieuwste foodtrends, hoe gaan we om met het nijpende personeelstekort en brengen we onze metropool Groot Amsterdam naar een nóg hoger culinair niveau? Schuif aan, laat je inspireren, praat mee en tafel stevig na- bij de Amsterdam Food Week 2018. Mattmo werd gevraagt de visuele identiteit te creëeren van dit event. Het event dat chefs, ondernemers, onderzoekers, voedselrecensenten, bestuurders en talenten samenbrengt in de buik van Mokum – het Amsterdam Food Center. Een week lang een verrassend programma met onder andere de eerste Smaakburgemeester van Amsterdam. Kortom dit wil je niet missen! En wij jou ook niet. Zorg dus dat je een plekje reserveert op www.amsterdamfoodweek.nl

    Caransa restyling visuele identiteit

    Caransa Groep is een Amsterdams familiebedrijf met ruim 65 jaar ervaring in de ontwikkeling van onroerend goed. Mattmo ontwikkelde de visuele identiteit, inclusief een restyling van het logo, met respect voor het verleden.
    caransa.nl

    The future of non-financial reporting en Storytelling

    Tijdens het event ‘The future of non-financial reporting’ op 25 mei verzorgde Mattmo Creative bij monde van haar CEO, Monique Mulder, een break-out sessie over corporate storytelling.
    Het event werd georganiseerd door ABN Amro en Sustainalize, in het Circl paviljoen, de nieuwe circulaire ontmoetingsplaats op de Zuidas.

    Houthoff

    Nieuwe naam

    Het voormalige Houthoff Buruma gaat nu door het leven als Houthoff. Voor het advocatenkantoor creëerden we een verrijking van de huisstijl die tot uiting komt in de nieuw vormgegeven communicatiemiddelen en o.a. een nieuw alumni-icoon. Het jaarlijkse corporate magazine is prachtig voorbeeld van de opstap in de nieuwe positionering van Houthoff: de toekomstgerichtheid, kracht en eigenheid van het karaktervolle kantoor komen hierin volop tot uiting.

    Dutch Cuisine

    ‘Tastes Like Dutch’

    ‘Tastes Like Dutch’ is een beeldverhaal vol signature dishes van topchefs, in een context van ons Nederlandse culturele en culinaire erfgoed. Dit boek laat zien hoezeer onze Nederlandse creativiteit ambachten als kaasmaken, pottenbakken en vooral koken, tot ware kunst verheft. Een trots inspiratieboek over de rijke Nederlandse eetcultuur. Het boek is nu te koop voor €29,95 www.tasteslikedutch.nl

    Impact op 17 miljoen Nederlanders

    De consument wil gezonder eten en duurzame voedselproductie is van groot belang.

    Door toepassing van een impactmodel, hielpen wij Vezet, marktleider op het gebied van vers gesneden groenten en fruit bij de bewustwording van hun maatschappelijke impact en legden we het morele kompas bloot dat aan de basis staat van hun nieuwe missie, visie en strategie. Maar hoe laat je deze veranderingen ook inklinken en inzinken binnen de organisatie? Hoe maak je je eigen werknemers ambassadeurs van je eigen merk? Voor Vezet ontwikkelden we de impactstrategie en de interne communicatie van hun nieuwe positionering met groente en fruit in de hoofdrol.

    Oram

    “Blauwdruk, voor de Derde Gouden Eeuw van Amsterdam”

    Op het gebied van stedelijke ontwikkeling werken wij al jaren samen met onderzoeker en urban designer Peter de Bois. Dit kwam weer tot uiting in de RGBG-workshop voor ORAM, de organisatie voor ondernemend Amsterdam. De ‘RGBG Strategische Methode’, ontwikkeld door Peter de Bois, is een instrument voor het programmeren van stedelijke en regionale ontwikkelingen en het verkennen van functioneel ruimtelijke strategieën voor toekomstige ontwikkelingen. In de sessie ontwikkelden leden van ORAM o.l.v. Peter de Bois en een team van Mattmo uitgangspunten voor de ‘Blauwdruk, voor de Derde Gouden Eeuw van Amsterdam’. De leden gaven hun mening vanuit hun rol en positie die voor de Metropoolregio Amsterdam van belang is. Deze ORAM workshopsessie was de basis voor de visie over de toekomst van Amsterdam die ter gelegenheid van het 100 jaar ORAM jubileum werd aangeboden aan de stad Amsterdam en haar bewoners. Door in workshops stakeholders uit het gebied te betrekken, wordt op een snelle en eenvoudige manier de energie en potentie van het gebied zichtbaar. Zeer waardevol voor lokale overheden en provincies, om bijvoorbeeld inzicht te krijgen in ambities en (groei)wensen van stakeholders in de regio. Meer weten over RGBG-workshops? Peter de Bois en wij laten graag meer weten over de mogelijkheden.

    Revitalisatie van een icoon

    Hofplein 19 - in de 60-er jaren het hoofdkantoor van Shell Nederland en hét icoon uit de periode van wederopbouw dat hielp om Rotterdam op de kaart zetten.

    Nu wordt het icoon nieuw leven ingeblazen. Met een volledige renovatie en revitalisatie krijgt het markante gebouw een nieuwe fase in de eeuwigheidswaarde die goede architectuur bevestigt. Met een nieuwe programmering wordt de kantoorruimte op deze hoogwaardige locatie een plek waar corporate en creatief Rotterdam elkaar ontmoeten. In opdracht van eigenaar PFF Real Estate en Vanessa Westbroek creëerden we de branding en campagne die de sfeer van de hoogtijdagen in de setting van onze tijd laat herleven.

    Culinaire foodtruck

    Met 20 jaar ervaring als chef bij het Amstel hotel slaat Richard Matulessy een nieuwe weg in met zijn merk Rich Pork. Vanaf eind Mei zal hij de foodfestivals verrijken met hoogwaardige producten gemaakt van Baambrugs Big.

    Read More

    Creatief met conserveren

    Hier geven chefs handvatten zodat men thuis ook op een leuke en positieve manier verspilling tegen kan gaan.

    Door hun toegankelijke uitleg van conserverings technieken bieden zij inspiratie om op een slimme, leuke én duurzame manier om te gaan met eten.

    Fietscoalitie heeft een nieuw gezicht

    De Fietscoalitie is een samenwerking tussen het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Havenbedrijf Amsterdam, de gemeenten Zaanstad en Amsterdam, TNO, Bright Up, Count & Create en Ring-Ring en werkt aan fietsstimulering in Amsterdam en Zaandam.

    Read More

    De stad verandert

    Bewogen en in beweging

    PostNL is een bedrijf in continue beweging dat, zo blijkt, vernieuwing in de maatschappij steeds meer omarmt en daarop inspeelt. Sinds drie jaar werken diverse afdelingen met Mattmo’s ART. Wij vroegen Laurens Boelens, senior adviseur van het corporate content-team en financial controller Frits Snijder naar hun ervaringen met de tool en naar de laatste ontwikkelingen binnen PostNL.

    Read More

    Zo wordt de productie van uw jaarverslag wel heel efficiënt!

    De productie van het jaarverslag is in veel organisaties een worsteling. In een piekperiode van drie maanden werken verschillende afdelingen koortsachtig aan hun eigen onderdeel. Wie heeft nog overzicht? Vervolgens moet alles onder hoge druk samenkomen in een mooi design voor online en printversies. Dat kan toch wel beter?

    Read More

    Wat is de impact van nieuwe regelgeving op uw jaarverslag?

    Niet financiële informatie, zoals sociaal, diversiteits- en milieubeleid, krijgt een steeds prominentere plek in het jaarverslag.

    Dutch Cuisine op de Grune Woche

    Rob Baan presenteert Dutch Cuisine boek aan Minister Christiaan Schmidt

    Read More

    Dutch Cuisine op Nationale Voedseltop

    Eind januari organiseerden vier ministeries de Nationale Voedseltop om invulling te geven aan het voedselbeleid van de toekomst in een samenwerking van de Nederlandse voedselwereld en het kabinet.

    Read More

    Voldoet uw jaarverslag aan alle richtlijnen?

    Welke richtlijnen volgt u voor uw geïntegreerde jaarverslag? GRI, IIRC, de Transparantiebenchmark? En wat doet u met de Sustainable Development Goals van de UN en de EU-regelgeving voor niet-financiële informatie? Zeer weinig van deze richtlijnen zijn verplicht. Toch adviseert Mattmo u om ze serieus te nemen.

    Een jaarverslag is hét medium om stakeholders te tonen dat u uw maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus neemt. De richtlijnen vormen daarvoor een goede kapstok.

    PostNL jaarverslag genomineerd voor Henri Sijthoff prijs

    Instock lanceert aardappelbier

    Vrijdag 17 juni wordt Pieper Bier gelanceerd bij Instock.

    Een lokaal gebrouwen speciaalbiertje van Instock. Zeker speciaal, want deze is gebrouwen van geredde aardappels die anders verspild zouden zijn. In Nederland haalt jaarlijks minstens 340 miljoen kilo aardappels ons bord niet. Instock zet inmiddels al twee jaar voedselverspilling op de kaart. Samen met een lokale brouwerij ontwikkelde Instock een uniek biertje, waar een deel van de mout vervangen is door geredde aardappels.

    Read More

    Mattmo tekent Green Deal

    Via een app een culinair rondje Nederland doen

    Op 2 november heeft Mattmo Creative een handtekening gezet onder de Green Deal in het verduurzamen van de voedselconsumptie. Met andere Green Deal-partners gaat Mattmo projecten ontwikkelen. Op het programma staan onder meer de Dutch Cuisine culinaire routes langs verborgen schatten waar de Nederlandse eetcultuur rijk aan is. Naast Mattmo Creative ondertekenden nog veertien andere partijen de Green Deal: Dutch Cuisine, het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, het Ministerie van Economische Zaken, Stichting Natuur & Milieu, Sligro, Albron, Gemeente Amsterdam, Gemeente Rotterdam, Gemeente Groningen, gemeente Ede, Rabobank, Wageningen University, Koppert Cress en GroentenFruit Huis.

    Jaarverslag TomTom gepubliceerd

    Jaarverslag PostNL 2015 gepubliceerd

    Instock opent nieuw restaurant in Amsterdam

    Voedselverspilling tegengaan

    Vier jonge Ahold medewerkers wonnen een interne innovatie wedstrijd met het idee om een restaurant te starten waar gerechten bereid worden van overtollig voedsel uit supermarkten.

    Read More

    Het grote worst boek is er

    In de betere boekwinkel

    Efficiëntie in de pensioenwereld

    ABP jaarverslag goed ontvangen

    PostNL jaarverslag

    Rich media & storytelling

    PostNL koos Mattmo Creative als strategisch creatief partner voor het jaarverslag.

    Green Deal Dutch Cuisine

    Op de World Expo in Milaan

    Baambrugs Big

    Het beste varken van Nederland is gearriveerd

    Vlees met een volle smaak, een mooie vetlaag, een diepe marmering en een eigen kruising; dát is het Baambrugs Big. Na geboorte blijven de biggen gemiddeld zes weken bij hun moeder en na het spenen krijgen de biggen sojavrij voer met granen en zaden naar eigen recept.

    Read More

    Barcelona

    Culture scan

    We like to explore boundaries, so we travel a lot to interesting places where culture is in transition. Places like Shanghai, Istanbul, Barcelona, Helsinki, but also Accra and Capetown.

    Het foodfestival seizoen is begonnen

    Zomer in de stad

    Vier door ons ontworpen foodtrucks rijden door Nederland

    Read More

    Gemak & verslaglegging

    Uw productie in eigen hand met ART

    De Domijnen is de nieuwe culturele organisatie

    In Zuid-Limburg

    Read More

    De kansen van een vitale samenleving

    Ghana Lezing over citybranding

    Lezing in Accra, Ghana over Citybranding als onderdeel van het event "Accra Revisited" georganiseerd door DASUDA (Alliance for Sustainable Urban Development in Africa).

    Read More

    Created in China

    Ons avontuur in een heruitgevonden land

    10 jaar lang hadden we een kantoor in Shanghai, China. Het begon met een culture scan uit nieuwsgierigheid. Nu kunnen we terugkijken op een lange periode business doen in China. Het heeft ons veel gebracht.

    Koning Willem-Alexander lanceert Ambitie 2020 platform

    Mattmo creëerde dit online platform in opdracht van MVO Nederland

    Promotie Nederlandse kunst en cultuur heeft een nieuw gezicht

    Arts Holland

    Piet Mondriaan website online

    GemeenteMuseum Den Haag

    Innovatie en duurzame oplossingen

    Creative City Lab

    Accreditatie educatie

    Monique Mulder is toegetreden als panellid voor de visitatie van de hbo-bacheloropleiding vormgeving van de Hogeschool Zuyd, Maastricht.

    Read More

    Creative Ecologies, where thinking is a proper job

    John Howkins

    Read More

    Istanbul

    Culture scan

    We like to explore boundaries, so we travel a lot to interesting places where culture is in transition. Places like, Shanghai, Istanbul, Barcelona, Helsinki, but also Accra and Capetown.

    Read More

    Helsinki

    Culture scan

    We like to explore boundaries, so we travel a lot to interesting places where culture is in transition. Places like, Shanghai, Istanbul, Barcelona, Helsinki, but also Accra and Capetown.

    © Mattmo 2024
    free counter