Kesbeke
Verrijking visuele identiteit & magazine
Kesbeke, een Amsterdams familiebedrijf, legt zich toe op het inleggen van tafelzuur zoals augurken en zilveruitjes. Ooit waren er tientallen ‘inleggerijen’ in Amsterdam. Er is er nog maar één over: Kesbeke.
Oos Kesbeke, 3e generatie, zet de traditie en het ambacht voort. Hij werkt samen met vele sterrenchefs. Zo ontwikkelde hij een speciale lijn producten met Jonnie Boer en werkt hij samen met Luc Kusters van Bolenius. Als MKB-bedrijf is Kesbeke sociaal actief op meerdere fronten. In de buurt steunt zij verschillende initiatieven, zij is erkend leerbedrijf en steunt goede doelen waaronder Kika en het KWF. Van Jonnie Boer tot Lange Frans, iedereen, zeker ook het personeel die hij beschouwt als ‘zijn familie’, kan bij hem binnenlopen. Het assortiment van Kesbeke, zuur, dressings, en spreads en nog veel meer zijn verkrijgbaar bij vrijwel alle supermarkten zoals Albert Heijn, Jumbo en Dirk.



Mattmo signaleerde een discrepantie tussen imago en visuele identiteit van Kesbeke. We initieerden research om de Kesbeke huisstijl te verrijken.
We creëerden een format voor een prachtig magazine; de eerste editie van het magazine is tijdens de Horecava uitgereikt. De nieuwe identiteit weerspiegelt de ambachtelijke en creatieve kant van Kesbeke en belicht het kwaliteitsniveau van dit authentieke familiebedrijf. Ook de gevel van Kesbeke kreeg onlangs een upgrade en werd door Mattmo in nieuw licht geplaatst met een gevelbelettering in neon.
De vernieuwde contemporaine look van Kesbeke toont een onvervalst stukje Nederlandse erfgoed dat een ambacht in ere houdt.





