Workfox
Vernieuwde identiteit en Seafox 5 campagne
Hoe presenteer je een volledig nieuw offshore-platform?
Bij de internationale introductie van de Seafox 5 - het eerste zelf varende offshore-windturbine-installatieplatform – ontstond de vraag hoe Workfox en Seafox haar merken en positionering kon verbeteren.
De vraag ontstond hoe Workfox de positionering van haar Seafox merken kon verbeteren.
Er moest een helder onderscheid komen tussen de organisatie Workfox en de Seafox met al hun diverse en technische offshore producten.
Merk architectuur
In korte, effectieve workshops met de directie zijn de kernwaarden van Workfox bepaald en is een heldere merkenhiërarchie vastgelegd.
Vervolgens is een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld en werd de basis gelegd voor concrete marketingcommunicatie. Het nieuwe handboek voor de huisstijl is een functioneel middel voor iedereen die ermee werkt.
De introductiefilm vertelt het verhaal van de uitdagingen in het bouwproces van Seafox 5, de mogelijkheden van het offshore-platform en het eerste project in Duitsland waarbij Seafox 5 werd ingezet. De eerste fase van de campagne bestaat uit o.a. advertenties en een korte film.
Nu de identiteit van Workfox helder is omschreven en vertaald naar herkenbaar design, kan het bedrijf zich eenduidig presenteren.
Met het nieuwe handboek voor de huisstijl kan de hele organisatie de nieuwe visuele identiteit toepassen. Steunend op heldere kernwaarden die duidelijkheid scheppen voor klanten en stakeholders. De introductiecampagne voor Seafox 5 gaf een sterke impuls aan deze herijkte positionering.