TomTom
Jaarverslag
2016 markeerde 25 jaar business in software en navigatieontwikkeling.
TomTom biedt inmiddels in 54 landen navigatie-informatie. Met de introductie van TomTom City biedt het bedrijf via open platform verkeersinformatie van steden voor consumenten en verkeersprofessionals, waardoor vertragingen en congestie in het verkeer vermeden kunnen worden. Op deze manier wil het bedrijf bijdragen aan duurzamere mobiliteit in grote steden. Het bedrijf onderzoekt mogelijkheden op verschillende innovatieve gebieden, zoals de zelfrijdende auto, wagenparkbeheer en consumer wearables, op het grensvlak van mode en technologie.
TomTom koos voor de ‘one-stop-shop’ formule van Mattmo
TomTom werkt met een klein team aan het verslag. Het verslag moet daarom efficiënt geproduceerd worden, er mag geen tijd verloren gaan in de afstemming tussen creatie, tool en productie. Ontzorgen, one-stop-shopping, en nieuw creatief elan waren belangrijke afwegingen bij de selectie van Mattmo als partner. Voor het jaarverslag over 2015 heeft Mattmo een nieuwe corporate stijl ontwikkeld. Deze is vertaald naar een heldere typografie, grafiekstijl en infographics, die ook in het Jaarverslag 2016 het merk verder versterken. Het TomTom team produceert het verslag volledig in eigen beheer met Mattmo’s ART tool. Mattmo produceert de infographics en coördineert de productie.