Introductie

    Pluijm op Pad

    Tv serie

    Vraag

    De kloof tussen de voedselbron en de consument is in de afgelopen decennia sterk vergroot.

    De consument vervreemdt steeds meer van de oorsprong van voedsel. Om deze vervreemding tegen te gaan startte Mattmo in 2009 een vanuit engagement ontstaan project. Waarom is een bepaald product gekoppeld aan een landschap? De connectie van een product met zijn historie, cultuur en landschap was de basis van de zoektocht naar eetcultuur. Mattmo is een voorvechter van kwaliteit en echte smaken, en dat is onlosmakelijk verbonden met onze liefde voor voedsel.

    Oplossing

    Na een ontmoeting met culinair avonturier René Pluijm, bleek hij de ideale persoon om op pad te gaan.

    Mattmo bedacht het format, Endemol produceerde het en RTL4 zond het uit. René gaat op pad door heel Europa op zoek naar lokale en regionale eetculturen. Hij zoekt naar authentieke, onbekende producten en praat met boeren, wijntelers en chefs van bijzondere restaurants. Hij neemt een kijkje in de keuken van ambachtelijke boerenbedrijfjes en vindt producten die overheerlijk zijn, puur natuur, rijk van smaak en een lust voor het oog. 

    Resultaat

    Met ruim 300.000 kijkers per aflevering trok Pluijm op Pad een groot publiek.

    Ons doel om het bewustzijn van de Nederlandse consument te vergroten werd daarmee ruim gehaald. Pluijm op Pad is ook in boekvorm uitgegeven en bevat naast zijn reizen meer dan tachtig recepten. In November 2009 startte de series met Ierland, Wenen, Jutland, Algarve en in 2010 ging de serie door met Alentejo, Denemarken, Vlaanderen, Zuid Frankrijk, Friesland, Piemonte en Andalusië. 

  • Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2025
    free counter