Vezet brand experience
gezond eten, smakelijk & gemakkelijk voor iedereen
De consument wil steeds gezonder en duurzamer leven, waarbij gezonde voeding centraal staat. Koninklijke Vezet biedt hierbij een helpende hand. Als marktleider op het gebied van vers gesneden groenten en fruit, maken zij gezond eten voor iedereen smakelijk en gemakkelijk. Zo bieden zij talloze gezonde opties voor verschillende momenten: verse maaltijden, verspakketten, maaltijdsalades en voorgesneden groenten voor de wereldwijde keuken. Dit alles is te vinden in de schappen van de Albert Heijn.
Vezet richt zich niet alleen op de gezondheid van de consument, maar ook op de gezondheid van de aarde. In het kader van duurzaamheid hebben zij in de afgelopen 5 jaar een verpakkingsreductie van 40% behaald, maken ze gebruik van 96,9% recycle ready verpakkingen en hebben ze de ambitie om voor 2035 CO2-neutraal te zijn.
Mattmo Creative hielp Vezet als strategisch partner met de bewustwording van hun maatschappelijke impact. Hierbij legden we het morele kompas bloot dat aan de basis stond van hun missie, visie en strategie. Vervolgens stonden wij voor de uitdaging om deze verandering in te laten zinken en klinken binnen de organisatie. Met als uitgangspunt: hoe maak je je eigen werknemers ambassadeur van je eigen merk? Mattmo ontwikkelde een impactstrategie voor de interne communicatie van hun nieuwe positionering met groente en fruit in de hoofdrol.
Dat resulteerde in een Brand Experience in hun nieuwe kantoor in Warmenhuizen. Deze Brand Experience, bedacht en ontworpen door Mattmo Creative, is in samenwerking met Hypsos gebouwd. Het vertelt het gehele verhaal van het familiebedrijf, ingedeeld in verhaallijnen over hun producten, innovaties en trends, mens en techniek en verleden en grond. Het betreft niet alleen het Nederlandse bedrijf Vezet, maar ook alle (internationale) familiebedrijven die bij Kramer Food Family zijn aangesloten.
Deze (beeld)verhalen lopen door elkaar heen en vormen een dynamisch geheel in verschillende ruimtes van hun kantoor. Het doel is om dit fantastische bedrijf en zijn impact op een krachtige ruimtelijke en interactieve wijze neer te zetten, om zowel medewerkers als bezoekers trots te laten zijn op dit ambitieuze bedrijf dat klaar is voor de toekomst.