Introductie

    MVO Nederland

    Visuele identiteit

    Vraag

    MVO Nederland is uitgegroeid van kennisinstituut tot een kennis- en netwerkorganisatie.

    De toenemend proactieve rol van de organisatie vroeg om een passende huisstijl. Als partner van MVO Nederland werd Mattmo gevraagd deze te verzorgen, mede vanwege haar ruime ervaring met MVO-communicatie, o.a. voor Essent.

    Oplossing

    Voor de nieuwe identiteit hebben we bewust gekozen voor blauw.

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen richtte zich in eerste instantie met name op ‘groen’ ondernemen, de P van Planet van de bekende 3 P’s. Tegenwoordig hoort een duurzame omgang met mens en maatschappij, de P van People, net zo vanzelfsprekend bij verantwoord ondernemerschap. Het zakelijker blauw in de nieuwe huisstijl weerspiegelt dit.

  • Resultaat

    Irenka van den Hout, hoofd Communicatie van MVO Nederland, is blij met het ontwerp van Mattmo: “Het nieuwe ontwerp onderstreept het open karakter van de organisatie.

    In het beeldmerk komt de duurzame verbinding tot uitdrukking die wij aangaan met een steeds groter wordende groep ondernemers om de implementatie van maatschappelijk verantwoord ondernemen te versnellen. Ook de diversiteit van ons netwerk herken ik erin; ons partnerbestand varieert van grote multinationals tot ZZP-ers.”

    Quote

    Het nieuwe ontwerp onderstreept het open karakter van de organisatie.

    Irenka van den Hout
  • Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2025
    free counter