Heineken
Visuele identiteit
Voor Heineken Nederland heeft Mattmo een nieuwe interne huisstijl ontwikkeld.
Een nieuwe frisse en eenduidige stijl was nodig om eenheid en helderheid te bewerkstelligen in de communicatie van het management naar de medewerkers van alle onderdelen. Een belangrijke reden voor het ontwikkelen van de stijl is de medewerkers te begeleiden in de toepassingen van nieuwe bedrijfswaarden, -regels en –concepten binnen het concern. Kortom een nieuwe communicatiestrategie. De huisstijl is laagdrempelig, met een knipoog naar populaire beeldtaal. De stijl moet de mensen op de werkvloer aanspreken, en zo de boodschap duidelijk en gericht communiceren. Het door Mattmo ontwikkelde grafische concept en ontwerp wordt company-breed ingezet. Naast een sociaal jaarverslag werden interne magazines herzien, het intranet onderworpen aan een volledige restyling en werdt de stijl ook toegepast in bedrijfsaankleding, T-shirts, posters en e-mail communicatie. Bij de Nederlandse Grand Prix is het Heineken NL magazine benoemd tot het beste bedrijfsblad van Nederland.



