Introductie

    Groot Waterloo District

    Gebiedsbranding

    Zes culturele instellingen rondom het Waterlooplein hebben de krachten gebundeld met als doel een cultuurhistorisch en toeristisch hart te creëren in het centrum van Amsterdam.

    Het initiatief is van de Hermitage Amsterdam, het Joods Historisch Museum, Het Muziektheater Amsterdam, de Hortus Botanicus, Gassan Diamonds en Museum Het Rembrandthuis. Onder de naam Groot Waterloo District willen zij meer toeristenstromen en verblijfstoerisme generen voor de culturele instellingen, winkels en horecagelegenheden rondom het Waterlooplein. Ook wil de organisatie Groot Waterloo een meerwaarde geven aan de historie van het gebied, en daarmee aan de stad. Het gebied heeft stedebouwkundig gezien weinig samenhang waardoor een aantal van de zes locaties wat verscholen liggen. Die minder sterke eigenschap hebben we als uitgangspunt genomen voor de campagne 'discover a hidden gem". Ook verwijzend naar de diamand connectie. Het gebied is een tegenhanger van het museumplein met de drie grote musea. 

    Discover Amsterdam's hidden gem

    Mattmo is gevraagd de identiteit te creëren en een strategie te helpen ontwikkelen voor de promotie van dit gebied. Vanuit Mattmo's visie op City Branding waarin authentiCITY en multipliCITY centraal staan, is een concept gecreëerd. Het is een gelaagd gebied midden in de joodse buurt. Met een krakersverleden rondom de aanleg van de metro waardoor er veel nieuwbouw en historie door elkaar heen gaat, die gelaagdheid komt letterlijk terug in onder andere het logo. 

  • Posters

    Posters

    Website

    Persmap

    Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2025
    free counter