DUUB
Strategie
Hoe kom je tot duurzame business-innovatie?
Essent nam het initiatief om innovatie-denkers uit het bedrijfsleven bij elkaar te brengen en een co-creatieproces te faciliteren. Het begon met 50 partijen, waarvan er 20 overbleven. Met partijen als o.a. BAM, Achmea, KPN, Siemens, Philips en Mattmo is co-creatie-initiatief Duub gestart. Het doel van Duub is om vanuit de krachtenbundeling van bedrijven tot nieuwe business-innovaties te komen die verduurzaming in de markt versnellen, en tegelijkertijd invulling geven aan de eigen duurzame bedrijfsambities.
Gekeken werd naar de transitie in de markt die iedereen beïnvloedt. De herordening geeft de mogelijkheid aan innovatieve proposities die een antwoord zijn op duurzaamheid, waaronder sociaal maatschappelijke issues.
Hoe kan je nieuwe waarden creëren en hoe kan je in deze transities een rol spelen?

Mattmo, partner binnen Duub, heeft in het business-innovatietraject een innovatieworkshop verzorgd.
In teams is gewerkt aan nieuwe concepten die bijdragen aan een duurzame samenleving en economisch relevant kunnen zijn voor betrokken partijen. Mattmo was deelnemer in het co-creatieproces en droeg specifiek bij in o.a. het inspireren en het stimuleren van het creatieve denkproces.


De opbrengst van de co-creatie is een aantal nieuwe concepten, die diverse deelnemers zelfstandig of in samenwerking verder kunnen ontwikkelen.
Mattmo is mede-ontwikkelaar van een innovatief maatschappelijk duurzaamheidsconcept.

