Dutch Innovation Factory
Visuele identiteit
Herontwikkeling, positionering en branding.
De vroegere Koninklijke Brinkers Margarine fabriek, is herontwikkeld tot ICT-hotspot.
De unieke opzet stimuleert de wisselwerking tussen de Academie voor ICT en Media van de Haagse Hogeschool en (startende ICT-bedrijven die zich beiden daar vestigen. Een nieuwe broedplaats is geboren. Onze opdrachtgever, de Stichting Kenniseconomie en Innovatie Zoetermeer, vroeg aan Mattmo/MASC een corporate positionering en een hands-on plan van aanpak, die het gebouw als locatie zal positioneren en branden.
In onze aanpak staat de identiteit van het nieuwe complex centraal.
We destilleerden hiervoor de kernwaarden van het complex en kwamen tot een heldere corporate positionering met duidelijk omschreven missie, visie, ambitie en strategie. In de naamgeving en visuele identiteit komen de ambitie, de functies en de historische en potentiele betekenis tot uiting: Dutch Innovation Factory met als pay-off: “Business and talent creating the future.” Voor de interne en externe branding is een campagne ontwikkeld, die de nieuwe identiteit bekendmaakt en laadt.
De Dutch Innovation Factory heeft een geheel eigen, passende, energieke en onderscheidende positionering en identiteit, waarin verleden, ambitie en toekomst zijn verankerd.
Het geleverde plan geeft alle ingrediënten voor een krachtige interne en externe branding, aansprekend en uitnodigend voor alle stakeholders en doelgroepen, zoals potentiële huurders. De positionering en naamgeving van de Dutch Innovation Factory draagt bij aan de nationale én internationale profilering van Zoetermeer als kennisstad.
De campagne is gebaseerd op prikkelende quotes van spraakmakende en inspirerende mensen, zoals Steve Jobs en Albert Einstein. Ondernemerschap, research, innovatie en educatie komen samen. De eerste gebruikers van de Dutch Innovation Factory herkenden zichzelf hierin.